7 Şubat 2013 Perşembe

BEBEKLE SEYAHAT


Alp Kaan'la birlikte benim içimde de birçok şeyin değiştiğini hep söylerim. En başta herkesi, herşeyi daha çok sevmeye başladım. Oğluma hissettiğim şeyi sadece sevgi olarak tanımlamıyorum. Ona karşı içimdeki yoğunluk apayrı bir yerde duruyor. Ama diğer insanlara karşı daha sabırlı, daha ılımlı bir insan olduğumu farkediyorum. En önemlisi artık empati kurmayı fazlasıyla becerebiliyorum.

Bu mevzuya nereden geldiğimize gelirsek, geçen hafta gribimin hat safhaya ulaştığı bir dönemdi. Ayakta duracak takatimin olmadığı anda acilde aldık soluğu. Eşimle hastanenin kapısından girer girmez bir bebek ağlaması karşıladı bizi. Ağlayan insanlara asla dayanamam hele bir de bebeklere hiç dayanamıyorum. Bebek bir yanda ağlarken bebeğin annesi, hemşire, doktor üçlüsü dikkatimizi çekti. Kadın rus turistti. Derdini düzgün bir ingilizceyle anlatmaya çalışıyordu. Malesef ingilizce bilen bir tane bile hastane görevlisi olmadığı için kadın çıldırmak üzereydi. Eşim hemen mevzuya dahil oldu. Iletişim problemini çözdü.(Çözümsever aşkım benim :)) Doktorlarda bir zahmet bebeğin tedavisine başladılar.

Benimde aklıma mart ayında ailecek gideceğimiz İsviçre seyahati geldi. Aynı durumda ben olsam ne yapardım diye düşündüm. Çıldırırdım herhalde (!) Eve döndüğüm gibi bebekle yurtdışı seyahatinde nelere dikkat etmeli araştırmaya başladım.

İşte benim bulduğum ana başlıklar. Sizde bunlara kendi bebeğinizin olmazsa olmazlarını ekleyebilirsiniz. 

1- İlaçlar
Bizim sürekli kullandığımız alerji ilaçları olduğu için listenin başında geliyor. Ancak devamlı ilaçların yanında ateş düşürücüleri ve ateş ölçeri mutlaka yanınıza almalısınız.
2- Uyku arkadaşı
3
- En sevdiği oyuncaklardan bir kaç tane
4- Bebek bezi
Gezmek için gittiğiniz yerde bez aramakla uğraşmamak için bol miktarda yanınıza almakta fayda var.

5- Islak mendil

Olmazsa olmaz malzemelerdendir. Islak mendil yokken annelerin ne yaptğını hep merak ederim.
6- Yedekli emzik

Alp Kaan hiç emzik almadığı için benim listemde yok. Ancak emzik alan çocuklar için hayati önem taşıyor.
7-
  Biberon içinde su
8
- Mama
9-
Meyve puresi-mama-yedek kaşık
10-
Bol yedekli kıyafetler
11- Battaniye
12- Diş Kaşıyıcısı ve diş kremi
13- Oyalanması için  soyulmuş havuç,pırasa, salatalık vs.
14- Yedek çorap
15- Varsa çizgi film seyredebileceği bilgisayar-ıpad vs.
16- Alt değiştirme bezi
17- Nufus kağıdı
18- Anne için emzirme önlüğü

Bunların yanında bahsetmiş olduğum turist kadının durumuna düşmemek için gittiğiniz ülkenin dilinde sözlük :)


Şimdiden iyi yolculuklar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder